Menu
Opmerkelijk / Uitgelicht

Frustraties klantenservice lopen op

Nederlanders vinden dat klantenservices van veel bedrijven hun steeds vaker van het kastje naar de muur sturen. Dat blijkt uit onderzoek van creditcardmaatschappij American Express onder 11.000 mensen in 11 landen. 

 

Nederlanders verliezen steeds vaker hun geduld als het gaat om telefoongesprekken met de klantenservice van bepaalde bedrijven. Ze vinden dat ze vaak aan het lijntje worden gehouden en dat ze van het kastje naar de muur worden gestuurd. Een kwart van de Nederlanders dreigden het afgelopen jaar dat ze naar de concurrent zouden gaan en driekwart hing de telefoon tijdens het gesprek op. De Nederlanders zijn daarmee de meest ongeduldige personen ter wereld geworden.

 

Vergeleken met een jaar eerder zijn de Nederlanders een stuk ongeduldiger geworden, zo blijkt uit het onderzoek. Op de vraag of de klantenservice is verbeterd beantwoordde één op de vier mensen met een ‘ja’. Hetzelfde aantal mensen beantwoordde deze vraag met een ‘nee’.