Nieuwe website laten maken? 3 tips

Nieuwe website laten maken? 3 tips

Voordat je straks lekker geniet van de kerstdagen in een luxehotel, is het eerst tijd om de handen nog even uit de mouwen te steken. Juist met de aanstaande feestdagen is het natuurlijk ontzettend belangrijk dat je website er tip top in orde uitziet. Grote bedrijven krijgen de mogelijkheid om hun laatste beetje budget te besteden, en particulieren gaan op zoek naar mogelijkheden om wat extra geld uit te geven aan leuke kerstcadeaus. Een nieuwe website laten maken voordat deze mogelijk winstgevende periode aanbreekt, kan veel positieve resultaten opleveren. Met deze tips ga jij goed van start.

1. Werk samen met specialisten

Hoe handig je ook bent in het maken van je eigen website, het zal (tenzij je zelf een webdesigner bent) nooit zo goed en effectief zijn als wanneer je dit uitbesteed aan een professional. Niet alleen weten deze specialisten precies hoe je website zo goed mogelijk in elkaar gezet wordt, ze werken vaak ook samen met andere specialisten die weer hun eigen vakgebied aanhouden. Natuurlijk scheelt het hebben van inzicht in online marketing ook een grote rol. Het is dan ook zeker niet onverstandig om samen te werken met een online marketing bureau. Hier kun je alle mogelijke zaken uitbesteden en heb je continu dezelfde contactpersoon. Zo kun je samen met deze professionals de structuur bepalen, de content (laten) schrijven en eventueel zelfs de migratie van de oude naar nieuwe site in werking stellen.

2.  Doe onderzoek onder en naar je doelgroep

Een gedegen doelgroeponderzoek is essentieel om zeker te zijn dat je jouw doelgroep goed en op de juiste manier kunt bereiken. Dit gaat niet alleen om marketing gerelateerde vraagstukken, maar ook om de opzet van je website. Wie is je doelgroep nu namelijk (op dit moment) en wat willen zij terugzien op je website? Neem ook zeker de statistieken van Google Analytics erbij om meer inzicht te krijgen en je nieuwe website aan de hand van deze inzichten op te zetten.

3. Zorg dat alles goed gemeten wordt

Naast Google Analytics zijn er nog meer tools waar zaken als de conversie en het bouncepercentage duidelijk en overzichtelijk gemeten kunnen worden. Het online marketingbureau kan je hier zeker in bijstaan. Deze metingen laten je namelijk precies zien hoe je website ervoor staat, en hoe bezoekers zich gedragen. Ook zijn metingen als bijvoorbeeld de snelheid en de besteedde tijd op specifieke pagina’s ongelooflijk belangrijk om te weten hoe je website nu, en mogelijk in de toekomst zal functioneren. Onderwerp de nieuwe website voordat deze live gaat dan ook zeker aan een aantal testrondes om eventuele bugs of vertragingen nog op te kunnen pakken.